rakan2 blog

klik-klik lah yea!!!!

Monday, November 23, 2009

Jom berkebunnn........


Assalammualaikum semua.... Bestnya bila cuti sekolah ni lepas bekfst leh lah tengok kebun. Kat Felda ni biasalah mesti ada sikit ruang tuk berkebun tepi2 rumah.Cuaca lak baik pagi ni mendung je... tak ujan, dua tiga hari lepas ujan memanjang.Jemputlah tengok xtvti kami ni.... Kat sini jauh dari bandar. Nak ke mersing pun 23km lebih kurang 20mnt naik keretalah, kalau naik basikal hahaha.... Tu yg bila bosan baik layan tenet ni... tengok blog kengkawan yg banyaknya mestilah kat bandar kan. Ada citer n gambar kat tempat2 yg tak pernah gi pun terutamanya bila kat luar Msia lah cam kat Jepun, German, Thai dll lah. best tu macam dekat je..... leh tau tmpat orang kan. Kat Msia pun bukan dah habis jelajah pun, so boleh kongsi citer.... terutama leh kongsi ngan
sedara mara, sepupu sepapat, anak sedara dan semualah. Berjumpa sekali sekala so tau gak
khabornya kan.....Oklah melalut lak akak ni.... layanlah gambar kt bwah ni ya....

Hubby n Thaqif masuk kebun!
Bestnya....angin bertiup nyaman....

pokok betik yg baru pandai nak berbuah.

Anak kacang panjang! Projek tepi rumah je ni, bila musim hujan
tanam apa pun senang hidup.


Bakal tokey kacang panjang ni hahaha... sempat besar tah tak,
berangan je.... silap2 kena kais ayam lagi nanti.

Pucuk manis ni baru amik nak wat masak lomak
tengah hari ni...

Dah penat, hubby tolong potong tebu tuk hilangkan
dahaga. Hihihi macamlah penat sangat, saje kesian
tengok tebu tu dah menjulur tak de sape kisah bila
dah dikerat tu ada je yg makan.
Sape lagiii Thaqif lah ni... model iklan tebu hahaha

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails