rakan2 blog

klik-klik lah yea!!!!

Sunday, January 30, 2011

Lempeng 'lembik' VS Waffel... mana lebih sedap??

Jom minum kopi o panas, makan lempeng 'lembik' cicah kari ayam dan waffel...

Salam berhujung minggu dan selamat bercuti.... sekolah cuti seminggu. Hujan memanjang, risau pulak kalau banjir, tadi tgok tv kat Tenang banjir teruk gak kan...
Bila hujan dan anak2 cuti ni, mestilah nak makan je... semalam ke JB hantar anak bujang Su, Rafie ke Bangkel Fotografi, dapatlah singgah Bake Well di Larkin beli bahan kuih sikit, termasuklah tepung waffel mix, dapatlah anak2 makan waffel fevret mereka ni macam yg biasa jual kat kiosk.Tapi Mr HB tak minat wafel, so buatkan lempeng 'lembik' atas permintaan dia jugak ni coz ada lauk kari ayam makan tengahari tadi.. jom layann...

Tepung Waffel Mix yang senang nak dibuat... ikut je arahan kat label tu..

4 comments:

  1. dua-duanya sedap bila dah masak sendiri kan...!

    ReplyDelete
  2. lempeng lg besh time ujan2 nih...hehehe

    haaa dh dpt pon tpg waffle tu kan.....sng kan pkai tpg tuh...akk beli esen waffle x?? rm15 ke harga tpg tu....rasanya kat masai br rm13....x tau lah klau dh nek harga...hi3..

    ReplyDelete
  3. salam kak su..apa khabar?sedapnya nengok waffle tu lama tak buat tu kak.

    ReplyDelete
  4. salam

    peberet anak2 kak sue mcm ayu like waffel
    but, en zali like u hubby..like lempeng cair...heheheheh


    PS: kota-kulaijaya....2 tempat dinaiki air
    mersing-kota, di kawasan rehat tak leh lalu.....alhamdullilah, dh henti hujan. moga esok cerah selalu..amin

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails