rakan2 blog

klik-klik lah yea!!!!

Make money in affiliate program BackLinks Genius

Wednesday, January 27, 2010

Petua Kecantikkan

Salam semua, mulai hari ni Su try nak n3 petua, tak kira untuk masakan atau kecantikan. So senang sikit nak carik bila kat dlm blog ni kannn... bukak lebel dah jumpa, bukan nak memandai2 yea, ni semua untuk simpanan sendiri dan jugak anak2 senang nak membaca. Sumbernya dari majalah dan mana2 yg rasa ok. Harap2 kalau kengkawan pun ada petua yg boleh dikongsi jomlah kita sama2 mengumpul petua lakkk... Ok tuk first n3 ni nak letak petua kecantikan....

Atasi perut buncit: Caranya potong sebiji epal hijau, kisar bersama air sejuk hingga halus. Minum air tu tanpa ditapis. Amalkan petua ini setiap pagi dan sebelum tidur. Selain mengatasi masalah perut buncit ia juga mujarab dalam membuang toksin dan juga lemak dari badan.

Khasiat jambu batu: Pucuk jambu batu boleh menghaluskan kulit dan awet muda. Caranya dengan mengisar pucuk jambu batu, sapu pada muka seperti memakai mask. Untuk hasil yg cepat lakukan setiap hari.

Melembutkan rambut kasar: Ambil secekak kangkung basuh bersih. Kemudian masukkan sedikit air suam dan ramas sayur hingga mengeluarkan lendir. Ambil lendir itu sapu pada keseluruhan. Biarkan seketika baru dibilas dengan air bersih.
Sumber: Majalah Seri Dewi& Keluarga (SDK) Ogos 2009.

2 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails