rakan2 blog

klik-klik lah yea!!!!

Wednesday, February 3, 2010

Yokk sarapannn.

Selamat pagi kengkawan, bekpes apa hari ni? Dah siap urusan di dapur ke?? Sementara menunggu MB (hehehe jagan konpius ok MB=Mesin Basuh) sempatlah dok menghupdet umah ku ini... Pagi tadi bekpes roti lagi, hari ni versi goreng berinti kaya dan marjerin lak. Su pernah tengok kat umah bloger.... sape ek lupalah... jangan marah yer tuan yang bagi idea ni...nway terima kasih banyakkk.. ini resepi simple nya..
Roti Goreng krispi.
10 keping roti- sapu kaya/marjerin+gula lipat dua lekatkan tepinya
untuk tepung salutannya- 2 cawan tepung gandum, 2 1/2 cawan air,1 sudu besar marjerin cair/ minyak masak, garam dan sikit gula, warna kuning.
Satukan semua bahan bancuh dengan whisk jer, leh lah celup roti ke dalamnya dan terus digoreng. Makan panas2 memang sedap.

Sosej goreng simple ni fvret Izz Thaqif tuk bekpes ngan bekal ke sekolah.

2 comments:

  1. sausage tu kalu stim lagi bagus...tak pun letak atas nasik yg sedang masak...kalu gureng tu ok gak tapi minyak tak berapa bagus..pastu makan ngan sambal tumis...fuhhh...

    ReplyDelete
  2. Naftalena, biasa kaksu memang rebus je sosej tu, sekali-sekala diubah2 coz izz thaqif minat benda ni... Bagus gak idea makan ngan sambal tumis tu... asyik cicah sos jer muak gakkk..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails