rakan2 blog

klik-klik lah yea!!!!

Sunday, March 7, 2010

Sweet Lassi yang menggodee tekak.....

Selamat berhari minggu semua.... hari ni, ada majlis pengantin lagi... kat belakang rumah Su pulak. So dari semalam rewang. Kat sini leh kata tiap2 minggu ada majlis.... tengah hari tadi dah makan nasi beryani, jadinya malaslah nak turun dapur, gantung periuk lagipun nasi berkat banyak lagi... Tuk minum petang Su goreng nugget, kentang n keropok jek. Pastu wat sweet lassi... lama dah tengok sana sini ada, lagi2 kat umah Ika kat Siam tu asyik tayang benda ni... bahan ada lagi pun sonang jek... blend pastu boleh teguk...nyaman jek lalu kat tekak... akak cnp bahannya ye Ika, senang lein kali nak wat lagi... tq Ika..

Sweet Lassi

U just need :~
  • 200ml plain yogurt
  • 100ml water
  • 5 tbsp of sugar ( add/less)
  • ice cubes
  • any fruit juice (optional) ~ I added 50ml orange juice.
  1. Blend smooth all ingredients. (u may add the fruit juice later b4 serving).


menu paling senang dan laris tuk minum petang


Nahijah (tudung putih) dan Shima dok leka layan fb... saje tak nak tunjuk muka nanti ter'glamour' susahlah pulak, maklumlah darah tengah manis dua-dua tu.... wakakaka... last weekend deorang dtg, dan bawakan ole2 tuk akak ni...
keropok ole2 dari Eja...
Ole2 dari Trengganu. Syukran ustazah Nahijah.. akak panggil Eja, glamour sikit hehehe. Dengan rasminya fridge magnet(FM) batu bersurat ngan penyu menepek kat esbok akak tq3x. Sekarang tengah kemaruk kolek benda ni...suke tengok dia menepek kat esbok tuh... kalau ada yg baik hati nak bagi ole2 tuk akak, bagi jer lah benda ni hahahah muka tak malu...

1 comment:

  1. Love pulak terliur tgk Sweet Lassi ngan snacks tuh kak! uwaaa...nakkk...:)

    Tks for trying the Sweet Lassi! :D

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails