rakan2 blog

klik-klik lah yea!!!!

Thursday, April 15, 2010

Ayam Panggang Tandoori (tak cukup gang)

Selamat petang Khamis semua... moga sihat selalu. Cuaca panas betul sekarang ni kan..kalau dapat makan ABC special yang ada aiskrim tu kan besttt... aahhh tapi takut pulak tak pasal2 selsema, susah jugak maklumlah sekarang ni macam2 penyakit ada..Ini menu tengahari tadi... ayam tandoori lah kononnya, tapi tak cukup gang coz tanpa roti nan, sambal/cicah dia yang kaler hijau tu apa ke namanya lupalah pulak. Kami makan dengan nasi jer... Cuma ayam jer bagi nama tandoori coz guna rempah segera ayam tandoori, senang kerja lepas basuh ayam lumur ngan garam, kunyit, halia, bawang putih tumbuk pastu tuang jer serbuk tandoori tu... perap sekejap atau semalaman (terpulang). Bila rasa nak makan tu panggang dalam oven sampai masak boleh lah dimakan.Hari ni wat mashed potato lagi...coz anak2 belum jemu ngan benda ni. Kalau ada yang berminat nak try wat sendiri mashed potato tu gi kat sini yer.

3 comments:

  1. wah kaksu..terliur tengok ayam tandoori dengan mashed potato...ooh my fevret...nanti kawen leh oder ngan kaksu x??hehehe

    ReplyDelete
  2. Salam kaksu, tak payah bahan2 lain pun dah cukup menyelerakan tngk ayam tu....klau dpt rasa...wallaah enak temen...kemecer aku..

    ReplyDelete
  3. kak'ru...masa nilah kena belajar masak nanti leh tayang depan mak mertua ngan cik abang tu...

    yatie..senang jer bila ada perencah segera sekarang ni kan...ikut jer arahan mesti leh jadi punya... zaman kita muda2 dulu mana ada benda ni kan..semua kena wat sendiri sampai parut kelapa pun guna tangan... letih masak..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails